är helt ny här på forumet och har surfat runt lite i forumet men har inte lyckats hitta det jag söker. Kan ha missat något, och om så är fallet är det bara att vidarebefordra mig till resp. länk/tråd.
Min fråga är i.a.f. om någon har något tips på eventuella företag som skapar ett s.k. "custom made" program till småföretag. Ett exempel på vad jag skulle vilja ha för funktioner i programmet är först och främst självfallet en databas där jag registrerar kunder med resp. kundnummer/namn/kontakt o.s.v. Företaget jag skall starta kommer i stort sätt gå ut på att förmedla fysiska tjänster, och inte någon produkt, och därför skulle även programmet behöva ha en funktion där jag direkt kan registrera förfrågan från kunden som då kopplas till den anställda som skall skickas ut (även med anställningsnummer och info. om den anställda). Eftersom att kunden även kommer att debiteras direkt baserat på antal timmar denna önskar att använda mina anställda, skulle det vara bra om programmet innehåller en funktion som kopplas direkt till bokföring/debitering. Bokningen görs främst via telefon, och det skulle vara bra om man genom programmet kunde ta emot samtal, boka, och ringa upp eventuella anställda som får uppdrag hos kunden.
Det är lite kanske lite väl mycket (onödig) info jag givit nu, men jag ville visa på ett ungefär vad för slags program det är jag behöver. Kort sagt behöver jag ett liknande program som telemarketingföretag använder sig av, men självklart personligt anpassat till mitt företags egna behov.
Skulle vara otroligt tacksam för all eventuell hjälp gällande vart jag kan vända mig för inköp av sådana program och en eventuell spekulation på vad prislappen på ett sådant program kan ligga på. Detta behövs då jag just nu håller på att göra en preliminär affärsplan. Har ni några övriga synpunkter- och/eller tips skulle även det välkomnas.
Tack på förhand. 🙂