När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Fick för en vecka sedan ett erbjudande att gratis ligga med under företag på hitta.se under en månads tid. Jag tackade ja och kan nu konstatera att AdSense inkomsterna ökade med 10 dollar per dag i genomsnitt. Jag har också märkt en ökning av antalet kunder 😛 Håller detta i sig, så kommer jag att bli en trogen annonsör där. Förmodligen så kanske fler av er har fått samma erbjudande och det skulle vara roligt att få höra er erfarenhet :vissla
Hälsningar Stefan
Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
[quote author=Sinnenas Teater link=topic=2423.msg9305#msg9305 date=1180569086][br]Fick för en vecka sedan ett erbjudande att gratis ligga med under företag på hitta.se[br]under en månads tid. Jag tackade ja och kan nu konstatera att AdSense inkomsterna ökade med 10 dollar per dag i genomsnitt.[br]Jag har också märkt en ökning av antalet kunder :P[br]Håller detta i sig, så kommer jag att bli en trogen annonsör där.[br]Förmodligen så kanske fler av er har fått samma erbjudande och det skulle vara roligt att få höra er erfarenhet :vissla[br][/quote][br][br]Hej Stafan! [br][br]Då får man säga grattis till en bra affär ;D[br][br]Ser du i ditt stats program hur mycket som kommer den vägen, och har du frågat dina kunder vart dom hittat dig?[br][br]Mvh, Micke
"Innovators and creative geniuses cannot be reared in schools. They are the men who defy what the school has taught them." - Ludwig von Mises
[quote author=Mikael link=topic=2423.msg9313#msg9313 date=1180596075][br][quote author=Sinnenas Teater link=topic=2423.msg9305#msg9305 date=1180569086][br]Fick för en vecka sedan ett erbjudande att gratis ligga med under företag på hitta.se[br]under en månads tid. Jag tackade ja och kan nu konstatera att AdSense inkomsterna ökade med 10 dollar per dag i genomsnitt.[br]Jag har också märkt en ökning av antalet kunder :P[br]Håller detta i sig, så kommer jag att bli en trogen annonsör där.[br]Förmodligen så kanske fler av er har fått samma erbjudande och det skulle vara roligt att få höra er erfarenhet :vissla[br][/quote][br][br]Hej Stafan! [br][br]Då får man säga grattis till en bra affär ;D[br][br]Ser du i ditt stats program hur mycket som kommer den vägen, och har du frågat dina kunder vart dom hittat dig?[br][br]Mvh, Micke[br][/quote][br][br]Jo jag kan se vilka som kommer därifrån och sedan har jag program som även gör djupare analyser, så jag har en ganska god information om flödet.[br]Jo jag bruka fråga var dom har hittat mig om dom inte själva berätta.[br]När det gäller just hitta.se och liknande företag, så är det dyrt att synas där, men[br]än så länge, så verka det löna sig.[br]Nu känns det mer som en kostnadsfråga om man har råd att synas fortsättningsvis :blink[br]
Hälsningar Stefan
Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
Vad det gäller besöksstatistik i olika former måste jag tipsa om Google Analytics. Jag är helt frälst, sedan jag började använda det kan jag inte förstå hur jag klarade mig utan det![br][br]Det är gratis och visar varifrån trafiken kommer, hur länge de stannar på olika sidor, vilka webbläsare de har, stöd för java och flash, till och med skärmupplösning. Hett tips för alla med webbsida: prova det![br][br]Ursäkta för smått OT stefan
Ja det är skönt när man kan mäta sin trafik och se resultaten av sin marknadsföring. Annars slarvas det mycket med det. Folk köper annonser överallt utan att ha en aning om vad det faktiskt ger. [br][br]Att det skulle vara dyrt att ligga uppe i alla dessa kataloger håller jag inte helt med om. Det beror helt på vilken bransch man verkar i. För vissa är det helt galet dyrt, för andra är t.ex. en annons i Gula Sidorna all marknadsföring de behöver. [br][br]Mitt tips är att öppna ett särskilt telefon nummer som bara går att hitta på den annonsplats man vill undersöka. Det kostar inte särskilt mycket med ett ”riktigt nummer” kopplat till sin mobiltelefon. [br] [br]Samma sak går att göra om man annonserar ut sin hemsida offline, eller online utan länk. [br]Man lägger ut en ”annan” hemsida som länkas rakt in på den riktiga sajten och mäter hur många träffar som kommer därifrån.[br][br]Alla kunder minns inte vart de hittade en även om man fråga. Sen har jag själv märkt att man lätt glömmer att fråga när en kund hör av sig och vill handla. Man är bara glad för ordern och ”dumma frågor” känns bara onödigt just då :-[[br][br]Det är alltid bättre att veta, än att tro/tycka ;)[br][br]Mvh, Micke[br]
"Innovators and creative geniuses cannot be reared in schools. They are the men who defy what the school has taught them." - Ludwig von Mises
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.