När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Vi, KAGI Reseförmedling HB har skapat en helt ny tjänst på internet ( www.reseformedlingen.se ) där du som privatperson kan annonsera helt kostnadsfritt för försäljning av resor samt samåkning. Till skillnad från andra sidor med webannonsering kan du effektivt använda funktioner såsom avreseort, destination, datum och tid i reseförmedlingens avancerade sök/annonssystem. På detta sätt får du lättare sålt din redan inhandlade resebiljett och därmed slipper du dyra avbokningsavgifter och krångliga avbokningsregler.
Du kan dessutom välja vilket färdmedel du önskar resa med såsom buss, bil, tåg, flyg, charter/paketresor samt försäljning av presentkort eller önskad typ av biljett såsom konserter eller sportevenemang.
Vi skulle gärna ha kommentarer om vår hemsida både positiva och negativa, samt tips om bästa kostnadsmässiga sätt att marknadsföra oss.
Denna tjänst innehar fler sökkriterier än andra annonssidor, dessutom är det gratis. På de flesta resebolag inkl SJ är det inte alltid så lätt att avboka och om man vill avboka så tillkommer olika avgifter. Vi tror att målgruppen finns bland studenter då de är en grupp som förhållandevis reser mycket, men generellt inte har det kapital som övriga befolkningen har.
Kontakta oss antingen genom vår hemsida eller på info@reseformedlingen.se
Här kommer lite snabb spontan reaktion.[br][br]Om ni har studenter som en stor målgrupp tycker jag ni ska forma den grafiska designen efter det. Sidan måste locka samt ge ett stabilt intryck. men det är även bra att å det uttryck som ska täcka övriga målgrupper så det bör göras avvägt.[br][br]Logotypen tycker jag ger ett rörigt intryck när "r" är uppbrutet från "eseförmedlingen".[br][br]Budskapen som ni vill puscha på måste fram tydligare och snabbare. Jag orkade inte på den korta tid jag hade att ta till mig av sidan att titta på vad det faktiskt stod utan tryckte på något som jag uppfattade som en resa. Fick då meddelandet att jag måste vara inloggad för att ha behörighet att visa denna. Kanske finns där en logik bakom detta men för en snabb spontansurfare blir det för stort motstånd för att gå vidare. Dessa är inte helt oviktiga då det gäller att fånga dem för framtida besök. De som är förtrogna med sidan gäller att de känner sig hemma.[br][br]Men jag tror säkert att ni kommer hitta dit. [br][br]Med vänliga hälsningar [br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b][br]
Hej![br][br]Tack för tipsen. Det är alltid svårt i början att veta hur annat folk betraktar hemsidan trots att vi skickat ut den till folk och vänner. Att designa för studenter är också svårt då studenter kommer från alla möjliga håll och är i spridda åldrar. Angående loggan har vi tänkt mycket, vi ville ha en färg som är förknippat med oss, däremot kanske det så här i efterhand att ha en logga som är mer utanför själva hemsidenamnet.[br][br]Att ta bort funktionen "måste vara medlem" har vi konstruerat så att våra kunder skall återkomma och vi ha mer siffror på hur många som använder sidan på ett mer ingående sätt. Möjligtvis skulle vi kanske ta bort funktionen att man är tvungen att bli medlem för att se detaljerad uppgifter om själva resan. Söka resor under säljes/köpes är ju fortfarande möjligt men kommer bara till själva "listan"[br][br]mvh[br][br]Gunnar
[quote author=KAGI link=topic=3940.msg18507#msg18507 date=1211834881][br]Det är alltid svårt i början att veta hur annat folk betraktar hemsidan trots att vi skickat ut den till folk och vänner. Att designa för studenter är också svårt då studenter kommer från alla möjliga håll och är i spridda åldrar. [br][/quote][br]Studenter är ofta väldigt designkänsliga oavsett ålder. Olika former av design attraheras på olika sätt på varje individ beroende på vårt sociala och kultururella arv och rådande trender. Det är er designers roll att avväga detta, ligga i tiden och vara nyskapande, helst med stöd av det marknadsunderlag ni har. Jag uppskattar att ni rör er i åldersgrupp 15-35 vad gäller studenter vilket då är inom den gruppen ni huvudsakligen ska nå ut till. [br][br][quote author=KAGI link=topic=3940.msg18507#msg18507 date=1211834881][br]Angående loggan har vi tänkt mycket, vi ville ha en färg som är förknippat med oss, däremot kanske det så här i efterhand att ha en logga som är mer utanför själva hemsidenamnet.[br][/quote][br]Försöker tyda vad du skriver i denna mening det känns som om det fattas ett ord där ;-) [br]Det finns olika typer av logotyper så som bokstavslogotyper och symboliska logotyper. Inom dessa finns olika typer av form och design som man kan välja att rikta sig in på. Att göra ett aktivt färgval är mycket bra vilket stärker verksamhetens profil. Denna han jag notera under mitt besök. Kanske att färgerna inte helt var matchande mellan logotyp och övriga färgplattor på sidan. En grafisk "r" figur kan vara väldigt bra men det i den nuvarande formen kan förknippas starkt med ® registreringssymbolen. Vad gäller att den är välv/skapad med "bevel" effekt. Kan vara roligt men man bör ha det i åtanke om logotypen ska användas för trycksaker eller dekortejp. vilket då självklart blir en reproduktionskostnadsfråga som i långa loppet kan vara värt att se över.[br][br][quote author=KAGI link=topic=3940.msg18507#msg18507 date=1211834881][br]Att ta bort funktionen "måste vara medlem" har vi konstruerat så att våra kunder skall återkomma och vi ha mer siffror på hur många som använder sidan på ett mer ingående sätt. Möjligtvis skulle vi kanske ta bort funktionen att man är tvungen att bli medlem för att se detaljerad uppgifter om själva resan. Söka resor under säljes/köpes är ju fortfarande möjligt men kommer bara till själva "listan"[br][/quote][br]Statistik i all ära är jättebra för att grunda framtida beslut och satsningar. Men det är också viktigt att besökaren känner att den hittat "rätt". När den gjort det så blir registreringen ett naturligt val. Kan man locka med erbjudande till registreringen så är det också bra. Erbjudanden kan vara ett paket av nyhetsbrev med de senaste resorna, rabatt på den första beställningen, framtida erbjudanden, läs-pocket för resan om man knyter samarbete med ex månpocket eller annan pocket leverantör mm.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.