Ok, om denna info finns på hemsidan är det toppen - men du behöver fånga mig tidigare! Jag fattade inte av infon på startsidan, alltså klickade jag mig vidare till företagsinformationen - och inte heller då förstod jag. Sedan tappade ni mitt intresse. (Alltså kom jag aldrig till "Om databasen"). [br][br]Innan jag såg att du hade svarat såg jag zabs svar och tänkte: "Okej, nu har jag missat något väsentligt." Så jag gick in på hemsidan igen och klickade denna gång på "Om databasen". Jag såg ett gäng frågor någon kanske vill ha svar på och fyra rutor riktade till lärare/student/arbetsgivare/arbetstagare. Dessa rutor fick mig att förstå att databasen har med kunskap att göra. Men jag har vid det laget fortfarande inte förstått vad databasen innehåller! Och tappade återigen intresset och lämnade sidan. [br][br]Det du nu citerat inser jag fanns längre ner på sidan. [br][br]Jag som person vill gärna hjälpa andra - inte minst företagare! Så jag säger inte detta för att vara elak på något vis, utan för att hjälpa. För det jag vill säga är att [i]mitt sätt att söka information på en hemsida[/i] gör att jag missar det väsentliga på er hemsida. Det är för "dolt", mitt intresse svalnar för fort när jag inte hittar det jag undrar över. Troligtvis finns det andra som söker information på samma sätt som jag, och det kan aldrig vara fel att föra fram sitt budskap redan på förstasidan! Om det är informationsartiklar databasen innehåller, kanske det åtminstone kan stå "En [i]artikel[/i]databas inom..." [br][br][br]Sedan har jag en annan synpunkt: "omarbetade utifrån originaltexter" - det låter som om ni läst en artikel och skrivit om den med egna ord, istället för att köpa in den ursprungliga artikeln. Är det så? Kanske är det inte alls så det har gått till; kanske har ni rent vetenskapligt utgått ifrån många olika artiklar och skapat något helt nytt som bidrar till vetenskapen. I så fall tycker jag att ni ska byta ut det påståendet mot något annat - som är mer rättvisande för er! För nu låter det som om ni "kopierar och korrigerar" artiklar man lika gärna kan hitta i tidningsarkiv. Anger ni källor till ursprungsartiklarna?[br][br][br][br][quote author=Hospitality Inn link=topic=7067.msg32917#msg32917 date=1273312809][br]På vår hemsida under fliken "Om databasen" hoppas vi att det tydligare framgår vad det är vi säljer. Det är en akademisk databas, som finns inom de flesta vetenskaper, men ännu inte inom hotell- restaurang & turism. [br][br]"Hospitality Inn erbjuder ett modernt och tvärvetenskapligt informationsverktyg. Med en enkel inloggning kan du söka bland nyhetsartiklar, aktuell forskning, universitetsuppsatser, offentliga utredningar, lagtext och relevanta domar, statistik, engelskt material etc. Alla artiklar du hittar i databasen är omarbetade utifrån originaltexter och sammanfattar innehållets huvudsakliga punkter. Vill du fördjupa dig ytterligare länkar du dig enkelt vidare genom en knapptryckning till sidan där originaltexten finns eller öppna den bifogade PDF-filen. Hospitality Inns databas behandlar följande ämnen: branschen i fokus, juridik i fokus, arbetsrätt, gästen i fokus, kvinnor och jämställdhet i arbetslivet, diskriminering och trakasserier, den psykosociala arbetsmiljön, fackliga och arbetsgivarorganisationer, engelskt material, ledarskap, turism, politik och samhälle, EU i fokus, statistik, utbildningsfrågor." [br][br]Vi vänder oss dock starkt emot att bli förknippade med ordet bluff eftersom vi står för akademisk kunskap och samtliga inblandade personer är branschakademiker och jurister. [br] [br][/quote]
Jessica Jäger
Sångerska och kulturproducent
http://www.jessicajager.se