Med två JA-alternativ får de också sina kunder att tänka bort ett nej.

Säljare och egenföretagare som ger kunden ett JA- och ett Nej-alternativ har bara 50% chans, betydligt sämre odds för affär.

Med den här tekniken kan du styra både din besöksbokning och kunder som är nära ett köpbeslut.   

Exempel på besöksbokning:

-När passar dig bäst, denna eller nästa vecka?
-Denna vecka passar mig bäst.
-Härligt, ska vi säga torsdag eller fredag?
-Fredag blir bra.
-Vilken tid passar dig bäst, klockan 8 eller 13?
-Klockan 8.
-Fint, då ses vi nu på fredag klockan 8.

Exempel när det är läge för köpbeslut:

-Nu har du fått information om våra två affärssystem. Vilket upplever du passar er bäst, mellan- eller premiummodellen?
-Premium.
-Bra, då ber jag våra tekniker ta kontakt med dig senare idag. Önskar ni att vi levererar i januari eller februari?
-I början på februari blir perfekt. 

Gör så här:

  1. Skriv ner ett två-vägs-avslut som du kan använda när du bokar möten.
  2. Skriv ner ett två-vägs-avslut som du kan använda när dina kunder är redo för affär.
Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.

Taggar:

1 kommentarer
Niclas X-son
2013-02-06 10:45
I princip alla våra kunder skulle börja skratta om vi 2013 skulle använda oss gamla välkända bondfångarknep som fungerade för 10 år sen. Tror författaren verkligen inte att alla är så medvetna idag så ett 2-vägsalternativ är nåt inköparna får höra 100 gånger om dagen?
Du måste logga in för att skriva en kommentar. för att registrera dig som medlem.