Då du ser/hör en intressesignal och du ska presentera din tjänst eller produkt eller göra en demonstration ska du alltid göra en upprepning för att få kunden att riktigt uppfatta ditt budskap.

Så här kan du göra:

  1. Tala om vad du tänker presentera. Det är din introduktion och inledning
  2. Tala om vad du har att presentera Det är din egentliga presentation
  3. Tala om vad du just har sagt Det är din sammanfattning och repetition

Detta är grunden för all framgångsrik försäljning och en god teknik för att kunna övertyga. Du repeterar men säger inte exakt samma sak tre gånger. Upprepning och repetition är förståelsens och kunskapens moder.

Så tänk på att du ska upprepa, gång på gång. Lägg alltså detta på minnet för repetition är grunden för att nå fram till affärer.


Avspark

 

Avslut – Avspark

"Fråga alltid efter order"

 

Något som många säljare har svårt för är att det ska vara naturligt att ”fråga efter order”. Många säljare törs inte beroende på att de då tar en risk att få ett nej. Om du inte frågar efter order kan du aldrig få ett ja!

Varje dag har vi i vårt land tusentals säljare som inte frågar efter order. Anledningen är att de är rädda för att få detta nej. Samtidigt finns det inte en enda säjare som förlorar en affär beroende på att han frågar efter order.

Ett beslut kan dock vara svårt att fatta för kunden beroende på att han har alternativa lösningar som ur hans synpunkt kan upplevas likvärdiga. Du bör därför ge kunden attraktiva förslag och därigenom hjälpa honom till beslut. Repetera och klargör kundens verkliga behov och önskemål - därigenom skapar du motiv för kunden att köpa.

Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.

Taggar:

0 kommentarer
Du måste logga in för att skriva en kommentar. för att registrera dig som medlem.